Οι Διδακτορικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων έχουν ως σκοπό την εκπαίδευση νέων ερευνητών με στόχο τη διεξαγωγή αυτόνομης, πρωτότυπης και συγκροτημένης έρευνας, η οποία προάγει την επιστήμη του γνωστικού τους αντικειμένου.
Οι διδάκτορες του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων αποκτούν δεξιότητες και ικανότητες υψηλού επιπέδου, ώστε να πληρούν τις προϋποθέσεις για τη στελέχωση των Ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Ερευνητικών Κέντρων, φορέων, οργανισμών και επιχειρήσεων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα.
Στο πλαίσιο της πράξης «Υποστήριξη Δράσεων Διεθνοποίησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων – MIS: 6004807», η οποία συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο – ΕΚΤ) και Εθνικούς Πόρους στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027», υλοποιούνται τα κάτωθι 6 ξενόγλωσσα προγράμματα διδακτορικών σπουδών:
- Σπουδές Φροντίδας (Caring Studies)
- Εκπαίδευση στις ΤΠΕ: Εφαρμογές στις Θετικές, Κοινωνικές Επιστήμες και Επιστήμες Υγείας (ICT in Education: Applications in Natural, Social and Health Sciences)
- Βιομηχανικό Διδακτορικό στις Επιστήμες Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών (Industrial Ph.D. in Computer and Telecommunications Sciences)
- Χημεία και Τεχνολογίες Ελέγχου Ρύπανσης και Προστασίας Περιβάλλοντος (ΧΗΤΕΡΠΠ) (International Doctoral Studies entitled: “Chemistry and Technologies for Pollution Control and Environmental Protection-CTePCEP)
- Νευροχειρουργική και νεότερες τεχνικές (Neurosurgery novel advancements)
- Ανόργανη Βιολογική Χημεία (Biological Inorganic Chemistry)
Επίσης, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων ενθαρρύνει και παρέχει τη δυνατότητα διεξαγωγής Μεταδιδακτορικής Έρευνας από νέους επιστήμονες σε τομείς που εμπίπτουν στα ερευνητικά ενδιαφέροντα και στα γνωστικά αντικείμενα των Τμημάτων του.
Θεσμικό πλαίσιο τρίτου κύκλου σπουδών (Διδακτορικές σπουδές)
Νομοθεσία
Ν. 4957/2022 (ΦΕΚ 141 Α΄) «Νέοι ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις», Κεφάλαιο Θ΄, άρθρα 90-97.
Ν. 5029/2023 (ΦΕΚ 55 Α’) «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις», Κεφάλαιο Γ’.
Ν. 5094/2024 (ΦΕΚ 39 Α΄) «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων και άλλες διατάξεις», ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’.
Εγκύκλιος
135557/Ζ1/1-11-2022 Εγκύκλιος του Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. «Εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4957/2022 “Νέοι ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των Α.Ε.Ι. με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις” (Α΄ 141) για την οργάνωση και λειτουργία προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών και λοιπά θέματα».
Απόφασεις
ΚΥΑ 18137/Ζ1/16-2-2023 (ΦΕΚ 1079 Β’) Κοινή Υπουργική Απόφαση «Καθορισμός των προϋποθέσεων και της διαδικασίας οργάνωσης Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών με μεθόδους εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.)».
ΚΥΑ 1569/22-3-2023 (ΦΕΚ 1827 Β’) Κοινή Υπουργική Απόφαση «Καθορισμός ειδικών ζητημάτων που αφορούν στην εκπόνηση Βιομηχανικών Διδακτορικών και τη χρηματοδότησή τους από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας».